Thursday, October 17, 2013

Tonight dinner was two different one!

I had dinner with  my roommate tonight, but we both wanted to different things. So I decided to make
(今夜の夕食はルームメイトと一緒に食べましたが、二人とも違う食事でした。なので、自分は、)
myself for beef steak and my roommate made Salmon steak for dinner. We both cook differently, but eat
(自分の食べたいステーキ、ルームメイトは鮭焼きをそれぞれ料理しました。料理するのはバラバラ)
same time. lol But still we both eat rice and miso soup which I made that one. I taught my roommate that
(でも、食べるのは一緒でした。まぁ、ご飯と味噌汁は自分が作りました。お味噌するの作り方は)
how to make miso soup, but he hasn't learned that one yet (well he just lazy to make it)... I guess. Well, it
(教えたんですが、やはり覚えていないのか(ただ単に作りたくないだけなのか)・・・作ろうとは・・・)
is ok, because miso soup is not that difficult to make and not that much time I need to spend for
(まぁ、それは良いとします。味噌汁は簡単に作れますし、時間もさほどかかるものではないので)
cooking. When I set up my dinner and take picture that time I thought why not to take picture that my
(すぐに作っておきました。料理したものを並べている時に写真を撮ったんですが、ついでにルー)
roommate made one too! So I took both main dishes. I asked my roommate to give me some of salmon
(ムメイトのも撮っておきました。両方とも美味しく出来上がっています。鮭が美味しそうだったので、)
steak he made one, and I gave my steak for some part of it. So it is deal for exchange food. I liked that
(ちょっとだけステーキと交換してもらいました。自分のも渡しました。もらうだけではないです。)
salmon, but it was what I told him to make it recipe.... haha. Well, I am glad that I know if I don't wanna
(でも、鮭の味付けは自分が教えたものでした。アハハ。という事は次からはそれを頼んで作って)
make sometime maybe I can ask my roommate to make for me that salmon steak and rice! not miso
(もらう事ができるということですよね。それにご飯も。お味噌汁はさすがに自分で作ることにしますが)
soup.... I use Fire King Azurite Swirl dishes this time. I will post my dinner below here.
(今回使ったのはファイヤーキングのアズライトスワールです。写真も下に載せておきます。)

here is my dinner
This was my dinner tonight

Oh yes! I almost forgot that when I was eating dinner that time my dogs wanted to eat some of my meat.
(あ、そうだ!ご飯を食べている時にペットの犬たちがそれが欲しいと見ていたので少しあげました。)
So I asked them to try to take from me, and I made them to try heard to get it. :D They can get just one
(あげると言ってもすんなり出はなくちゃんと何かをしてからじゃないと思ってトリックをさせてました。)
piece of my steak meat for each one, but both of Hana and Kuki worked hard enough to get that one. I
(まぁ、貰えたのは1ピースだけなんですが、ハナもクウキも両方頑張ってそれをもらう事が出来て)
hope they had a good taste of meat. But they were so cute when I look at so I got picture for both. I will
(嬉しそうでした。それに美味しいものをもらったので、喜んでいたと、それに可愛かったので写真)
post those picture below here.
(に撮影しました。下に掲載しておきます。)

here is them.
This was Hana

This was Kuki

No comments:

Post a Comment