Friday, October 11, 2013

ファイヤーキングで昼食とちょっと早い夕食~!Had Lunch and Early Dinner with Using Fire King Dishes

Fire King Dishes!
Trying to think about which one
I use for Lunch and Dinner
I took a lunch around 1pm, and trying think about what I can use dishes for my lunch. Well, I am going to eat really Salmon Tataki for Lunch. Also, I decided to Fire King Jadeite Jane Ray dishes, and I try to use dishes and make display for better looks this lunch. So at least I can enjoy for what I am eating and lunch time. Well, I didn't make much and eat today, but I was thinking that how much would this cost if I go to restaurant to ask them to make for me. I am sure this will cost around $100 or more. Because I usually get around 8 pieces about $8.85~. So you can see that many pieces, and hopefully won't think too much. :D

(私は今日、午後1時くらいに昼食を取ろうと思って、食器棚を見ながらどの食器を使おうかなぁって考えちゃいました。まあ、昼食は、サーモンのたたきを食べるつもりでした。なので、今回はファイヤーキングジェーンレーイを使うことをしようかと思っちゃいました。そして食器にタタキを載せて見た目に注意してと思ってしまいました。見た目はまぁまぁかな。。。せっかく食べる昼食だからやっぱり見た目を気にしてしまいました。楽しんで昼食を食べれることは良い事だと思うので。。。でも、これってもしレストランで食べるとしたら、いくらになるんだろうって思っちゃいました。で、考えてたら、たぶん約$100以上しそうかなぁ?って思っちゃいました。レストランで食べるとしたら、8切れで8.85ドルからってことになるんじゃないかなぁ。というかそんなこと考えないほうが良いかなぁ。。。)

here is my lunch
Lunch with Fire King
Then, I was doing some stuff for few hours, and I was trying to think that what I can eat for dinner. Well now, what I like to eat is some salmon steak and beef steak from left over yesterday.... Then I thought that rice and miso soup with it, that will be a great dinner. So I start making dinner and trying to think that when I can eat it? Oh! yeah, I can eat little bit early dinner, so I looked at my clock... It was already 6pm. So little bit early to eat dinner, but it is a good time to eat anyway. Ahaha. I decided to use Fire King Jadeite Jane Ray and some of Turquoise dishes.

For dinner picture is here.
Dinner
数時間たっていろいろとやっていて夕食を作らないとと思って何にしようかなぁ?って考えました。まぁ、まずは何が出来るかと思ってサーモンの煮焼きと昨日の残りのステーキを食べることにしました。あと。。。ご飯にお味噌汁って事にしてと考えて用意をしました。まぁちょっと早いと思ったんだけど。。。と思って時計を見てみたらまだ午後6時でした。まぁ、それはそれとして、今回使用しようと思った食器はファイヤーキングジェイレーイターコイズブルーにしました。

No comments:

Post a Comment