Thursday, December 29, 2011

Review of the year 2011 (Part.3)

This is my part 3 of reviewing of 2011.

June(6月)
June,  a lot of things were going on. First, I was staying in the USA but I was going back to Japan for my summer vacation. Then, I went to a store which is antique shop at my home prefecture in Kumamoto, and I met a great friend there. I was happy that I met her, and I spent time with her to talk about American Antiques and so on. It was a great time for meeting a new person for my life.
(6月はいろいろなことがありました。最初にこの月は熊本に夏休みを取って帰る月でもありました。そしてアンティークショップのオーナーに会った月でもあります。彼女に会えたことはすごく自分の人生でプラスになりました。それにとっても良い新たな友達が出来たことにも感激です。これは熊本のことを少し好きなった瞬間でもありました。)

July(7月)
This month, I met a new friend who is the import my life friend now. Also, my Korean friend visited me that time, and I am glad that she came to visit me. I wish I could go to visit her next year, and hopefully I will do that next summer when I have time. Also, this month I was appreciated to my friends and will be remember that how important for my friend in my life.
(この月にはとても大切な出会いがありました。人生の友ともよんでいいと思える人物に出会いました。彼のことは9月あたりにまた話します!そして韓国からも友達が遊びに来てました。短い時間でしたが着てくれたことにとっても感謝しています。2012年には韓国に遊びに行ければ以降と思っています。そして7月は友達にとても感謝した月でもあります。友達がいる喜びや友達への感謝の気持ちを忘れてはならないと思います。)

August (8月)
Well, I was in Japan for longer time than usually. That is the most of it. Also, my Grandma's 1st year anniversary for memorial days came to here this month. I will never forget anything about her.
Also, I was happy that my cousin was stayed at my home for more than week. that was a good time for her to come and had fun time together like old time. I am happy to spend time with my family a lot.
(8月はいつもより長く日本に滞在できたのでうれしかったです。いつもは8月半ばくらいにはアメリカに帰っているのですが今年は祖母の1周期がありましたので長めの滞在になりました。そして祖母のことは一生忘れることはないと思っています。自分の人生で何が何でも感謝し続ける存在なんですよ。そしてまた、いとこが遊びに来てくれたことにも感謝しています。ほとんど1人で家にいたので遊びに来てくれて楽しく過ごせたからです。来年はどうなるかわかりませんが、楽しい8月を過ごせたのはここでいうまでもないことです。)

Part 4 will be.... next blog

No comments:

Post a Comment