Sunday, December 18, 2011

Good Relaxing Sunday

It was a good nice Sunday, and I was having a relaxing day. I was watching all episode of a drama which I didn't expected that good story (because I knew what happens), but actually it was a great story and into watching the drama all of them. That title was Antarctica (Nankyoku Tairiku). It's similar to what I have known for a long time, but the story was original and different from what I knew. But Dogs names were all same! 
(とても良い日曜日を過ごすことが出来ました。そして、ゆっくりと出来た日曜日でした。ゆっくり出来るということで、あるドラマを全話見ることにしましたがそこまでいい物語だとは思っていませんでした。しかし、見始めると驚いたことにものすごく内容が洗練されたいいドラマでした。そのドラマのタイトルは「南極大陸」です。もともと「南極物語」という映画は知っていたので内容が似ているのだと思っていたのですが、全く新しい内容のドラマで犬の名前は同じでしたが新鮮に感じました。)


I wish that drama was showing for a year long to have much more details and tell us more on that based on the true story like Antarctica from movie (USA one). I like that one and it is similar to that Japanese Drama, Movie so on, but still original story. Well, overall that Nankyoku Tairiku was a good drama and I don't think I haven't seen like that a great story for our mind to think what happen that one and won't forgot that episode was happened before similar one. 
(でも、1つだけ思ったことは1年くらいの大河ドラマなどで作られればもっといろいろな内容の細かい詳細なども見れたのではないかということでしょうか。それに事実に基づいて詳細に作れたのではないかとも思いました。しかし、こんなにも感動したドラマは久しぶりで、本当にこのドラマを見てよかったと思えたのは本当に久しぶりでした。それにこれによって日本の南極大陸の歴史などもわかってくることがあるのではないかとも思います。そして忘れてはいけない尊い犬たちの懸命に生きた記録にも触れることが出来たのではないかと思います。{ドラマはフクションですが。。。})


Here is some drama pictures.
Antarctica(南極大陸)

Antarctica(南極大陸) dogs

dogs pictures! they are cute!


I hope some drama like this will comes up more and have a great dramas next season ones!

No comments:

Post a Comment