Wednesday, May 23, 2012

HARD RAIN!!!!

Today after 5pm, it was a hard rain. Also, we had hail for around 5 to 10 minutes around here. I was driving to go to some place and I needed to stop somewhere and avoid to get hail on my car. However, everyone thinks same thing and a lot of people were there so. I got my car only half of body to be safe. I am glad to be inside my car and that happen. Then it didn't stop rain for more than 6 hours. Also, I took several pictures for what looks like. I saw several lightnings too. I really not like to see or hear thunder and so on.  I hope it will be gone soon!!! I don't think I can sleep for while until rain and thunder stop.
(今日の午後5時以降、急にものすごい雨が降ってきました。そして数分たったころにひどくなってきたと思ったらなんと!雹が降ってきたではないですか!ものすごくビックリしました。そしてその時運転してあるところにむかっていたところだったのですが、やむなくどこかに車を止めて雹から逃げないとと思うほどのでした。時間にして5~10分間ほどのあいだ振っていた気がします。そして屋根のあるところに逃げ込もうと思ったのですが、やはり皆さん考えることは同じで車の半分ほどしかカバーされなかったのですが、どうにか雹を少しでもしのぐことが出来ました。そしてある程度やんできた時に助かった!と思ったほどです。すごく怖かったのですが、車の中にいて安心感も覚えました。その後未だに雨は止まず、すでに6時間ほどがたっているのではないでしょうか。すごかったころの写真を撮りましたのでここに載せようと思っています。そして何回も雷が落ちていくところをみました。あまり雷を見るのも聞くのも好きではないのでもうこれ以上はいい!と言いたいくらいです。早く雷雨がどこかに言ってくれることを祈っています。このままでは眠れないです。。。)

here is the picture
lightning and rain

water from another car... it was flood several road

lightning and you can see rain

little bit scary...


No comments:

Post a Comment