Wednesday, February 1, 2012

It's February!!!

It's already in February now! I had a good day today and having a nice warm weather same time. I went to another town after I finish school, and I was having a great time with one Junior High School classroom. I just went to help students and teachers for some technological stuff, and talked to them what's going on. Also, next week on Wednesday, I need to go back there and help them to make using some internet website and teach them how to use it as well. I think this is a good opportunity for me to work somewhere like that and improve my teaching skill for myself. Then I went to shopping for some food and bought several things for dinner. I made Salmon main and soup and so on. It's better than last night. This time, I use for Fire King Swirl Azurite. It is a nice set of dish to use for dinner, and that color makes dinner table brighter. :D
(もうすでに2月になりました!今日は何故かとてもいい一日になりました。温かかったのもありますが、いつもに比べて楽しい一日になりました。大学でいろいろなことが終わった後でほかの町に行きそこの中学校の先生と生徒にテクノロジー関係の設備や使い方の講義をしたり、どう使えばいいのかなどを教えたりしました。これはすごくいい経験になると思います。それに自分が人にものを教えるということに関してどうやればいいのかなどいろいろなことが経験できるからです。そして、先生からのリクエストで来週の水曜日にまた伺って今度はウェブサイトの事などに関しての講義をすることになりました。かなり楽しいと思っています。自分も人の役に立つのだという自分を少しだけ持ちました。その後、帰ってくる前に夕食の準備のために買い物をして帰ってきました。今日の夕食はシャケをメインにスープやほかのものでいろいろと考えて作りました。今回使用した食器はファイヤーキングのスワールアズライトというものです。このお皿のセットはとても色合いがよくテーブルが鮮やかに見えます。)

here is the picture of dinner~!
This is my side of dinner table...

This is whole dinner table.
I had a good time making some dinner today, and I was thinking a lot of things... Well, I have some left over for my dinner which will be tomorrow's my lunch... lol. I hope everyone had a good day!
(これを作っているときにとても楽しくてかなりいろいろなものを準備してしました。時間はかかりましたが、どうにかちょっと豪華な感じで作れてよかった気がします。)

No comments:

Post a Comment