Saturday, January 28, 2012

Tilapia

I made dinner after I felt better little bit, but I was not sure what kind of fish I used to make dinner... lol I used fish called Tilapia, and I haven't been cook that fish ever. So this is my first time to make that one. Ahaha. Well, it was ok for me, and my roommate said that was a good cooked fish and was tasty. I made dinner for cooked fish, salad, vegetable and seaweed soup. That was a great dinner for me, but one thing I want to say that I was not really wanted to make dinner tonight.... So I made kind of ok dinner for what I was thinking, but turned out the dinner was a good dinner for me! ahaha I use Fire King Jadeite Jane Ray for most of the dinner dishes, and it looks like better than I thought of it. It's a nice dinner for myself! AGAIN, that was a good diner for me!
(少しいろいろと終わってから今夜の夕食を作りました。しかし何の魚かわからなかったんですがそれを使って料理しました。あとでパッケージをみてティラピアと書いてあったんですが、それでも何かわからなかったんです。実を言いますと。なのではじめてこの魚を使って料理をしました。あはは。(^_^)。まぁ、最終的においしかったのでよかったのではないかと思います。ルームメイトにもおいしいといわれました。今日の夕食のメニューはティラピアの焼き魚、サラダ、そしてわかめと野菜のスープでした。夕食は自分にとってはおいしいものになりました。まぁ、一ついえばまったく作木がしなかったんですが、まぁ食べなければと思って作り出したので、ちょっと適当な料理になるかもと思っていたのですが、どうにか見た目もよい料理を作ることができました。今回使用した食器はファイヤーキングのジェダイのジェイレーンというものです。すべてではないですが。。。それもあって本当に見た目のいい料理ができました。味はおいしかったです。もう一度いいます。味は自己自慢ですが美味しかったです。)

Here is the picture of my dinner.
This is my dinner table looks like tonight
Fire King Jadeite Jane Ray
This is first time, I thought my dinner looks like good for not much food.... Usually I think it is ok and makes better than I use not Fire King dish, but this time it looks much better!
 (これがはじめて自分の中でとてもいい見た目の夕食で味もよかったと思いました。しかも簡単な料理でこんなになるとは思いませんでした。いつもはファイヤーキングのお皿だからみためがいいのだと思っていました。あはは。)


This is a great time for me to clean up my kitchen cabinet for a day, so I made little bit better looks for after all. I took a picture what looks like before and after, and I compare to think what change and what looks better for myself. I just think that this change made my kitchen cabinet for it looks really useful for some dinner dishes to use. That was a great thing happen.
(今日は時間があったので台所の棚をきれいにしてみました。そしてやり終えた後でこりゃいいものになったなぁと思って自分なりに見入っていました。そして片付ける前と後でどのように変わったか考えて見ました。比較したところ自分の使っている食器をもっと使いやすく配置できたと思いとてもいい気分になりました。これはいいことだと思います。)

here is the pictures
This picture is before I clean up

This picture is after I clean up
Well, it is a nice day for me to rest and have a great time! I hope everyone had a great days!

No comments:

Post a Comment