Wednesday, January 11, 2012

1/11/2012

I don't have much to say today, but I just started writing about this blog. Oh yeah, one thing I can write down is lunch and so on. My professor gave me lunch for during I was working with her, and that was very nice of her to give me the lunch. I was so happy that I got that. Also, I forgot to eat breakfast today, so I was little bit hungry when my professor asked me. Then I came back home after I finish working with her. I was watching some TV and eat a soup for after lunch. It was good to eat, but not too much for me to eat that one. I didn't think I was hungry, but I just wanted some soup for that time.
(今日はあまり書く事がないのですが、ブログを書こうと思ってここに向かっています。あ!1つかけることがあります。それは大学でお昼頃に教授の手伝いをしていたら、教授がお昼に何か食べたいものはないかと聞かれました。そして、フレンチトーストとアップルパイをごちそうしてくれました。とても美味しくラッキーだと思ってしまいました。そのとき、朝ご飯を食べ忘れていたので、ちょうどお腹が空いていました。その後、家に帰ってきて少しゆっくりしていました。そしてテレビを見ながらわかめスープを食べました。そこまでお腹が空いていたというわけではなかったのですが、水気のあるものを欲しかったのでスープを食べました。)

here is the soup!
seaweed soup
Then I was relaxing for one hour or so, that time I read a book and trying to figure out what the book about. Well, it was a lot more interesting than what I thought before I start reading, and I like the book that what I read today. I think I am going to read that one over the weekend. The book title is "My life as a Book" and "Ghostopolis". I like both books, and I am sure I will going to read those books.
(そして、1時間ちょっと程ゆっくりできる時間があったので、その間本を読むことにしました。そして本の内容を把握しておこうと思って読み始めました。まぁ、読み始めるまではそこまで興味があるか分かりませんでしたが、読んでみると面白く読んでよかったと思いました。たぶん、週末の時間がある時に読み終えようと思っています。本の題名は「私の人生は本にすると」と「ゴーストポリス」というものです。2冊とも面白い本で読んでみると楽しいです。)

After that, I eat dinner as small one. I didn't much hungry, but I just wanted to eat a small meal. So I just made some mixed rice with soup and salad. I just made it.... Looks like that is not really tasty food to eat though lol.
(だいぶ経ってからちょっとだけ夕食を作って食べました。あまりお腹が空いてなかったのでほんの少しのご飯にしました。ご飯にスープとサラダです。見た目は。。。。あまり美味しくなさそうな感じですが、食べてみると意外と大丈夫でした。)

here is the picture of it
Rice with Seaweed Soup and Salad....
Well, just try for anything you think would be ok to eat! lol

No comments:

Post a Comment