Thursday, January 5, 2012

January 5th

Total of the 400 blog posts on this site! WOW that's really amazing! I will keep up to get another 100 post to be 500 blog posts and will get 1000 blog post sometime next year or maybe late this year... ahaha
(今回でなんと400個目のブログの書き込みになります!ワーオ!結構すごいことですね。こんなに続けられると思っていませんでした。いつも読んで下さっている方ありがとうございます!あと100回書き込むと500個そして1000個までもゆめではないかもしれません。)

It's already 5 days from New Year started, and I was relaxing little bit for today. However, I have some stuff needed to done today, so I study and work for little bit that I wanted to be finished. Then I made some lunch around noon, but not much I wanted to eat so I just made little bit of it. Around that time, I usually fight with my roommate about what I am going to see when I am eating, but always he is watching some news shows. So I don't have chance to see what I like to watch, and I haven't seen the show I used to watch for long time. I am hopping that will change it sometime soon!
(もうすでに新年が始まってから5日がたちました。今日はゆっくりと過ごすことが出来ました。しかしながら今日やっておかなくてはならないことなどを思い出して、少し勉強などをやりながら気楽にすごしていました。そしてお昼ごろに昼食をつくって食べました。でもそこまで食べたいと思っていなかったのであまり食べませんでした。そしてお昼はいつものようにルームメイトとテレビの取り合いでどっちの番組を優先するかということになりましたが、やはり最終的にはルームメイトの見るニュース番組になります。アハハ。なのでこのところ自分が見たいお昼の番組は見れない常態です。まぁ、見れなくてもそれはそれでいいんですが。。。)

here is the lunch what I made
lunch simple Japanese one!
After lunch, I was taking some relaxing time and spend my reading time for rest of time until I go to tutoring around 4pm. Then I came back home around 7pm, which I went to shopping for some grocery shop after my tutoring finished. I needed to buy some food for next week and so on.  Then I came home and made some dinner, I wasn't wanted to make a lot of things, after I made some food it was looks like a lot more than I thought...
(ランチの後でちょっとリラックスしながら本をよんだり横になったりしていました。そして午後4時になってから家庭教師があったのでそちらにいき、その後食品などの買い物に行って午後7時ごろに帰ってました。そして夕食の準備をしました。夕食を作り始めたときはあんまり作りたくなかったのですが、最終的にいっぱい作ってしまいました。思っていたよりも多く作ってしまいました。)

here is the dinner what I made!
Dinner (Using Fire King Azurite)
Well, hopefully, people had a great day of Thursday, and will have a good weekend!

No comments:

Post a Comment