Wednesday, April 3, 2013

Lunch and Dinner!

I almost forgot that I am going to post a or two picture about what I ate today at Lunch and/or Dinner. However, I was not sure where to start again, so I just decided to post another blog today and make up for today's Lunch and Dinner meal and picture post on here. I ate some Tuna Tataki at Lunch today, for breakfast.... I didn't eat much. Oh yeah, I use Fire King Dishes like I usually post in here.  At lunch, I use fire king jadeite shell dishes and some soup bowl. However, I can see that I am in America but still I ate really Japanese dish today. Well, it seems like healthy but still ate alot... So I need to do some exercises sometime later... So I decided to walk my dogs for 30 to 40 minutes. I run for little bit... so maybe that makes my calories burned....
(すっかり忘れていましたが、ブログの更新を再開するに当たって今までどおりファイヤーキングのお皿を使って食べる料理の写真を載せていこうと思っていました。でも、本当にすっかりすっかり忘れていました。これは失礼。まぁそれにしても1枚か2枚程度の写真しか載せることは出来ませんが、頑張って載せていけるだけ載せていこうと思っています。それでは今日の昼食の風景から1枚!今日の昼食はマグロのタタキをおかずにすごく日本的な料理になりました。アメリカに住んでいるのにこれだけ日本的な食事ができるのは贅沢ですね。アハハ。まぁ、これだけ食べたので後で運動をしなくてはと思っていました。なので30~40分くらい犬と散歩ということになりました。しかも少し走ったりしたのでカロリー消費はできたかなぁ?)

here is my Lunch Picture
Lunch Time
Use: Fire King Jadeite Shell Dishes
 For Dinner, I ate simple meal, and that was just rice ball (onigiri) and miso soup. I ate that half of them and I will eat rice ball tomorrow in the morning. I am not really able to a lot of food not that much.... I was able to eat like this much every day, but those day, I just can eat some of them and left over for morning.... ahaha. This time, I use Fire King Turquoise Blue dinner plate dish. Well, I like to use this one.
(夕食はシンプルにしました。といってもこれだけのおにぎり>.<?って思う人もいるかと思います。でも、実際に食べたの半分で明日の朝に半分は持越しです。結構これくらい平気で2ヶ月くらい前までは食べていたのにこの頃食べれなくなってしまいました。これりゃ大変だ。でも、明日食べるので大丈夫です。アハハ。今回はファイヤーキング・ターコイズブルーの夕食用の食器を使用しました。)

here is dinner picture
Dinner Time
Use: Fire King Turquoise Blue dinner plate

No comments:

Post a Comment