Thursday, June 14, 2012

A Nice Dinner

I was kind of having a lot of free time today, so I decided to make a good dinner after all. I was not sure what to make and I didn't decide what I like to eat. Then, I looked at my refrigerator, I decided to make Chirashi. Because I needed to use some fish and eat a lot of refrigerator food before I am going to leave here for two months. So I started making and cooking food, and that took me to complete more than two hours. However, I was really happy that I can make Chirashi for my dinner. I think tonight dinner was the best food what I made for long time. I am sure now that I can make like that. I haven't been tired to make Osechi for long time, but this one was the best what I taste before too! YAY
(今日はとても暇な1日でした。そして、夕食は気合を入れて作ろうと思ってしまったほどでした。でも何を作ろうかと思ってしまいました。。。いつもの如く。それから、冷蔵庫を開けて何があるかをみてチラシを作ることにしました。なぜかっていうと冷蔵庫の中にあるものを少しでも多く使って冷蔵庫の中を空に近い状態にしなければならないと思っていたからです。2ヶ月くらい今からいないのでそうしなくてはと思い立ちチラシにしました。でも、作り始めてから気がついたのですが。。。時間がかかる!アハハ。作り終わるまで2時間ほどかかりました。しかしながら、おせちって自分で作れるんだ!と一人感動していました。なんせ作ったのはかなり前だったので。。。そして思ったことが今まで作ってきて1番美味しい夕食になったのではないかということです。いろいろな料理を作ってきましたが、今回のような美味しいのは今までなかったので、すごくうれしかったです。)

Here is the dinner
this is my dinner!
Tonight I use Fire King Candleglow dishes and white Chilli Blow. Also, I use Fire King Japan's Mugs.
(今夜使った食器はファイヤーキングのキャンドルグローと白のチリボールです。そしてさらに、ファイヤーキングジャパンのマグたちです。)

Chirashi

Salad


No comments:

Post a Comment