Friday, June 8, 2012

I went to see a movie....

I went to see a movie tonight at midnight, and I came home after that. However, I can not sleep right now after I watched that movie.... It was called "Prometheus" and kind of human being is going to another planet and will see and touched some unknown creature which mean alien. However this one was little bit grosser than what I thought, and my head couldn't get out of that image now.... I wished I didn't even see that movie. Well, I already saw it, so why not to write down since I am not be able to sleep yet. I am glad that I will have day off on Friday, which I don't have to wake up early morning. :D
(真夜中から始まる新しい映画を見に行き、そして家に午前3時頃帰って来ました。しかしながら、今まだ寝付けないので折角見た映画の事を少し書こうと思いました。ところで今回観た映画は”Prometheus”という題名でした。日本語でもプロメテウスと言うと思います。日本では8月24日に公開予定という発表がありました。この映画の大まかな内容は近くて遠い未来に人間が自分たちがどこから来たのかという事を辿っていきあることで他の惑星探査をして。。。そこで、未知の生命体と遭遇するという「エイリアン」から独立して違う方向で話が成り立っていくといった感じの映画でした。映画自体はエイリアンの話をなぞっているのでわかりやすいのですが。。。気持ち悪い部分がちらほらと映像でながれました。あまりにも強烈な場面もあり頭の中に印象として残ってしまって寝付けない状態に。。。:( それでブログを書いています。まぁ寝るのが遅くなっても明日は金曜日で何もないので朝早く起きなくてもよい!ということで助かりました。)

here is the movie poster....
Prometheus

No comments:

Post a Comment