Friday, June 3, 2011

My tutoring student came to my house today.

Today, my student (who is Friday tutoring student) came to my house. I promised that he and his brother can come to my apartment on Friday after all of things done. So they were happy to come here. It was so much fun to have them here in my place.
(今日は家庭教師先の子供さんたちが家に遊びにきてくれました。金曜日に来ていいよと約束していたので彼らはとても楽しそうでした。まぁ、宿題やいろいろな事が終わるのが条件でしたが。でも、すごく楽しい一日を過ごせました。とても楽しかったです。)

I made dinner for me and them. I am hopping that they were enjoy that. I know one thing, they told me that, "it was delicious!" So I was happy to hear from them. I am so glad to I made some dinner.  I like to make dinner whoever eat with me and tell me that. Next time, I hope their mother could come with them. So they will have little bit more time to have fun.
(今日は子供たちが来てくれたので夕食を作りました。彼らが楽しんでくれたのであれば何より幸いです。1つだけわかってる事は彼らがおいしいと言って食べてくれた事です。それを見ていたらすごく楽しく思いました。夕食を作ってこんなに楽しかったのは久しぶりです。それにおいしそうに食べてくれる人がいるだけで作ってよかったと思います。次回は彼らのお母さんが一緒に来てくれればと思います。)

Oh you can see that I made omelet with a filling of ketchup-seasoned fried rice (omelette), hamburger, and salad. It was not much to make, and takes only 40 minutes to made it.

No comments:

Post a Comment