Wednesday, January 23, 2013

Washington DC

I went to Washington DC to get my renew passport today, and it was after President Obama inauguration week. So I was little bit worried that it might have many people, but when I went to there not that many people were there. Seems like it was a normal day of Washington DC. Anyway, when I get my passport, I was kind of excited that what I can see for Authority place written. The Authority was "Embassy of Japan in the United States of America" which is not like Chicago where it said "Consulate-General of Japan at Chicago". So I was really excited to see that however I was little bit disappointed that where it was issued for written was Kanji not place where it was... Well, it is a nice thing that I can get from some other places.  I will post my passport after I made little bit change my picture this weekend or so..... ahaha
(今日はワシントンDCに新しくなったパソポートを受け取りにきました。でも、すこし心配していたことがありました。なぜなら21日にオバマ大統領の就任式があったばかりなのでいつもよりも人が多い?かもしれないと思っていたからです。しかし、普段と変わらない感じのワシントンDCでした。まぁ、もうイベントも終わって数日がたったというのもありそうなんだと思います。それはともかく新しいパスポートをもらうことにうきうきしていました。なぜなら日本で発行してもらうのと違うところがあるからです。しかも今回は発行官庁がアメリカ合衆国日本大使館です。発行官庁には「EMBASSY OF JAPAN IN THE UNITED STATES OF AMERICA」と書いてありました。シカゴとかとちがい領事館ではなく大使館なのでかっこいいなぁと思っていました。ちょっとショックだったのは交付官庁のところがCHICAGOなどと書いてなく日本語で「在衆大」と書いてあったことですが、それ以外はとても嬉しいと思うことでいっぱいでした。あとで写真を加工してからここのブログにのせようかと思っています。)

United States Capital


Embassy of Japan in the United States of America


National Museum of Natural History

No comments:

Post a Comment