Saturday, January 5, 2013

I Had A Great Dinner Last Night

I cooked dinner last night, and I am trying to find a good picture to take before I eat dinner. I wasn't sure what I can do. I tried to make better looks picture. Well, I haven't post much what I make and eat and/or using Fire King dishes those days. So I thought that why not to post today.  I ate menu was salad, Salmon Sushi rice, coffee, miso soup, and fired vegetable with beef. I made a lot of food but it was not much after I start eating... but after I ate, I was really really full. So I thought that I should eat less start tomorrow. Oh well, I think I will eat today sometime for dessert for Hummingbird Cake sometime. For dinner, I used Fire King Azurite Swirl dishes. It looked really nice and better taste. I usually use Fire King for my meal dishes, but I am hopping to cook better sometime later. ahaha.
(昨夜の夕食をつくりました。そして、夕食を食べる前の風景を撮ろうと思いいろいろとやってみたんですが何気に撮影できなくてこれでいいかという写真だけ撮れましたがどうにかこうにかなるかと納得しました。それはともかく今思っているのはファイヤーキングのお皿を使って食事をしている所をこの頃は載せていなかったなぁと思い今日は載せようと思いました。昨夜の献立はサケずし、サラダ、肉野菜炒め、お味噌汁、そしてコーヒーでした。結構いっぱい作ったようでそこまでなかったなぁと思ってみていました。しかし。。。食べ終わったらお腹いっぱいになってこれ以上食べれない!と思ってしまいました。食べ過ぎ!という事ですね。食べた終わった時に明日からは少し少なめにご飯作ったり食べたりしようと思ってしまいました。アハハ。でも、たぶんもう少ししたら、ハミングバードケーキを食べるかもしれないとは思っています。あ、そうだ夕食に使用した食器はファイヤーキングのアズライトスワールです。このお皿は一番のお気に入りです。まぁ、いつもファイヤーキングのお皿を使っています。もっとおいしい料理を作れる様になるといいなぁと考えています。)

Here is the picture
THis is dinner table

Miso Soup

Fired Vegetable with Beef

Salmon Sushi Rice

Salad with tuna 

No comments:

Post a Comment