Thursday, July 25, 2013

Today was a Cool down day of summer!

It's a nice and cool down day in here. It is so nice that we have less warm day during middle of summer season. I even don't need to turn on any fun or air-condition at my home. Also, my dogs are having a great time all day long. So all over today was a good day. I didn't have much to talk about today, but I just want to say I had a good day. Oh my lunch was not much to eat so I just made easy cooking one. That is Beef Tataki. It's halfway of raw beef cooking. It's a good way to eat sometime when you wanna eat colder and cool down during warmer day.  Well, it was a nice day for eating like that. I was cooler than other day, but still warm enough to eat like that. Weather was low 80's F degrees. Oh yeah, I ate with rice and miso soup. 
(今日はとても良い一日で、しかも涼しい日でした。夏の暑さの中休みの様な一日でしたが、やはりすごくいいものでした。やはりこんな日があってもいいのではないかと思います。暑いばかりじゃ夏バテしてしまいますよね。うちで飼っている犬達も涼しい一日を楽しんでいるようでした。そんなに書く事もなかったのですが、更新してみようと思って書きました。今日のランチはとても簡単なものになりました。献立は牛のタタキです。牛肉の固まりのまわりをほんのり焼くだけで中心部分は生のままです。でも、冷たく冷やしてから食べるので熱い日や温かい日には結構美味しく食べれる一品です。今日はさほど暑い訳ではなかったのですが、それでも美味しく食べれました。)

here is my lunch picture
Rice, Miso Soup, and Beef Tataki
Dishes: Fire King Jediete dishes

No comments:

Post a Comment