Wednesday, September 26, 2012

I asked Siri to "Tell me a story" (お話してとSiriにきいてみた)

Today, I asked Siri to "Tell me a story" and she finally start talking about something her story. I knew that Siri will give a story, but I haven't hear from Siri or asked to my iPhone 4S... So I was little bit interested to ask. Then Siri said that so many time "Again?", "It's a kind of long." and/or "I am sure I told you". Finally, I got Siri's story when I asked her several time. It was kind of long story, but it is a good story. I know people already talked about it and say that Siri has a story to tell us. Well, I think that was a good story and make Siri to be a good story teller.
(今日は初めてSiriに「お話しして」という質問をしました。そして最終的に話をしてくれました。Siriが話しをしてくれることは知っていましたが、実際に聞いたり質問したりすることをiPhone 4Sでした事をなかったです。なので興味がわき質問をしてみました。なかなか「お話しして」の質問に答えてくれず帰ってくる答えは「またですか?」、「長い話になります」や「もうすでにお話したかと」などなど。最終的にやっとSiriが根負けして「わかりました。」とお話しを始めました。話し自体は本当に少し長かったのですが、大変興味をそそる話でした。思うにこれは自分たちにとっても面白く楽しい話しなのでためになるなぁとおもいました。そしてこれがあるということはSiriが良い話し手であるという事にもなります。)

here is picture of story!







I put picture of Japanese version and English version for left and right column. So you can see both story is same and it's a nice that Siri tells us like this story.
(右にEnglishヴァージョン、左に日本語ヴァージョンで写真を載せました。これをみれば両方の話が同じだということはわかります。そしてSiriが私たちにこの話しをどこの国の言葉でも伝えられるということがわかります。)

No comments:

Post a Comment