Wednesday, April 18, 2012

It's a good day and my anniversary day!

April 18th is the a day of my anniversary staying in the USA, and I am really happy that every year this day comes. This year, I thought I just celebrate as usual and just thinking about it myself only, but my roommate was remember it. That was a nice thing he told me. That small thing makes me happy. Also, it is an important day for me, so it is a nice day after all. Then I came back home around 1pm today from school and made a lunch which is not much different from everyday I am making... lol
(今日、4月18日は自分に取ってとても大事な1日です。なぜかというと11年前の今日時始めてアメリカという大地に降り立ったからです。毎年この日が来るだびに無事に1年を過ごせた事、母への感謝の気持ち、家族の大切さなどいろいろな事を思い返します。そして今年もいつもと同じ様に過ごすのだと思っていたら、突然ルームメイトに「今日は記念日だよね?」と言われて何気にビックリしました。覚えていてくれたのです。ちょっとした事なのですが、かなり嬉しくて今日一日がとても思い出深いものになりました。他の人が覚えている事はほとんどない事なのでとくにルームメイトが覚えている事はまれ!という事もありすごく感激しました。そして朝から学校に行って午後1時くらいにもどってきて昼食をとりました。いつもと変わりない昼食ですが、今日は記念日という事もあり自分の中では豪華でした。)

Here is my lunch!
this is my lunch
curry udon, salad, and miso soup
 That was a good lunch for today.

Here is my dinner tonight. I just didn't wanted to make another one since I have curry and miso soup I made already. So I decided to eat curry all  and make it like better! ahaha I really like to eat like that. I love using Fire King Azurite Swirl dished as I have now. Also, I like to stacking mug from Japan. I hope this dinner like, I would make sometime again.
(下には夕食の写真を掲載しました。今日はカレーをすべて食べ終わろうと思ってカレーライスにサラダというシンプルだけど美味しい料理になりました。特別にいろいろとやるのではなくいつも通り過ごすことが大切なんです。自分にとって特別な日は記念日だけではないのですから。毎日いろいろなことをやることが自分にとっての特別な思い出を作る日になってきているからです。いろいろな経験をすることはいいことですし、今やっていることすべてが後々自分の宝ということにつながってくるからです。そしてここで使用したファイヤーキングのお皿が自分のお気に入りすごく大好きなものばかりで自分にとってはすごく贅沢なものです。が、とても大好きなものがあるということのうれしさは自分でしか味わえないのですから。。。)
dinner

No comments:

Post a Comment